יום שלישי, אוגוסט 18, 2009

טכנולוגיה, רגע של פרספקטיבה

הרבה פעמים בעודנו עוסקים, שלא לומר טובעים, בבעיות טכנולוגיות / עסקיות כאלו ואחרות, קל לנו לאבד קצת פרספקטיבה על בעיות אמיתיות ומקומה של הטכנולוגיה בכל הסיפור הזה. הרבה יותר קל לנו להתמקד באיך להביא חתיכות מידע ממקומות שונים, או איך לקנפג את הצ'ופצ'יק של הקומקום כדי שישרוק לנו בדיוק בסולם הנכון.
ובסופו של דבר, גם כשאנו מתעסקים בתפקיד הטכנולוגיה בעולמנו, אנחנו נוטים לנתח ולהגג על כל גרעפס של גורו או מנכ"ל כזה או אחר. גם אם אנו מרחיקים לכת ומעיזים לנחש טרנדים כאלה או אחרים, אנו נוטים להסתכל מספר שנים מועט, עשרות לכל היותר, קדימה.

זו הסיבה שההרצאה של ג'יל טרטר עוררה אצלי ענין. ב 21 דקות בהן היא חולקת את החזון שלה מעל בימת TED, הצליחה גב' טרטר להחזיר אותי לפרספקטיבה על תפקידה של הטכנולוגיה בחיינו. דווקא משום שההרצאה כלל לא עוסקת בפן הטכנולוגי, אלא מזכירה אותו בדרך אגב ומביאה אותנו להבנה של "למה לעזאזל אנחנו עושים את זה".





מעבר לכך, מעניין לראות שגם הרשת זוכה לאזכור חולף, אם כי בעקיפין. בזכות הדברים האלה אנו זוכים במוטיבציה משמעותית במחקר ופיתוח של טכנולוגיות רשת (דקה 18:25). הרשת בכלל, והסמנטית בפרט, היא יותר מעוד דרך לשווק וליצר פרסומות. יש בשביל מה לעבוד, וזה לא תמיד בצבע ירוק.

שווה להשקיע 21 דקות מהחיים כדי לקבל קצת פרופורציות וזריקת מוטיבציה (קטנה, מהצד, לא כואב...).

- סחבק

תוויות: , ,

0 Comments:

הוסף רשומת תגובה

<< Home