יום שישי, אוגוסט 08, 2008

אורורה והעתיד שלנו

מוזילה, ביחד עם AdaptivePath (אותם חבר'ה שטבעו את המושג Ajax), שחררו מספר סרטונים שמציגים את הקונספט של הדפדפן החדש שהם עובדים עליו:

יש מספר סרטונים, שווה להציץ בכולם.

מעבר לממשק המענין מאוד (שקשה לי לומר אם הוא טוב יותר או לא), מענין לשים לב ל 2 נקודות:
1.
על פי החזון המוצג בסרטונים האלה, בעיקר בשני, הרשת הולכת להיות הרבה יותר נפוצה וזמינה ממה שהיא היום. כמו שקווין קלי חוזה, הרשת תהיה יותר ויותר זמינה - יותר בקלות, מיותר מכשירים, וליותר אנשים. זה אולי לא נראה משמעותי או מענין כ"כ, אבל אם ניקח בחשבון את המניעים הכלכליים לפיתוח טכנולוגי, העובדה הזו יכולה להיות משמעותית.

2.
מה שאותי יותר ענין היה לבחון את האינטראקציה שנעשית בין האפליקציות והאתרים כפי שנראה בסרטון. למי שתוהה איך תיראה חווית השימוש שלנו ברשת בעידן הרשת הסמנטית - זו ההתחלה. מהרגע שאוכל להעביר פיסת מידע מאתר לאתר או מהאתר לשולחן העבודה שלי, ומשם למקום אחר, באותה קלות שבה אני לוחץ על קישורים - שם נתחיל לראות את הערך שבישום טכנולוגיות של רשת סמנטית. ע"מ שאתרים ושירותי רשת שונים יוכלו באמת להתחיל לעבוד בצורה כזו, המידע חייב להיות מועבר בסטנדרט ידוע ומקובל (ע"ע RDF). וזה יהיה יותר קל, אינטואיטיבי ומוחבא מהמשתמש אם בנוסף לדפדפן שלי גם מערכת ההפעלה תתמוך בתיאור מידע כזה.
ד"א, כבר היום אנחנו רואים תוספים לשוא"ש, שמתחילים להראות תכונות של דפדפנים "סמנטים": אני יכול להתקין למשל את Operator, וכשאני גולש לאתרים הוא מציע לי מידע רלוונטי ממקורות שונים - מפות, לשמור כרטיסי ביקור וכו'. והכל, מתוך המקום שבו אני נמצא - לשירות שכלל לא מודע לאתר הנ"ל.

ולסיום חידה (חצי רלוונטית): מי הייתה אורורה?

- סחבק

תוויות: , , ,

0 Comments:

הוסף רשומת תגובה

<< Home