יום שני, פברואר 18, 2008

הרשת הסמנטית מבחינה עסקית

ברנרד לון מ Read Write Web כותב על 11 דברים שצריך לדעת על הרשת הסמנטית . עיקר הפוסט מסתובב סביב האספקטים היותר עסקיים של הרשת הסמנטית, ומעניין לקבל נקודת מבט כזו ממישהו עם נסיון בתעשיה.
אני לא אחזור כאן על כל הדברים שנכתבו, אתם יכולים לקרוא לבד את הפוסט המקורי, אבל בכל זאת, יש לי מספר הערות.

ראשית, הרוח הכללית שנובעת מדבריו די תואמת את השקפתי שאימוץ של טכנולוגיות של הרשת הסמנטית יהיה משהו שיביא לשיפור ניכר בחיינו המקוונים, אבל לא יהיה פה שום פיצוץ או מהפכה נראית לעין. כמו שטענתי בעבר, אני קצת בספק אם נראה פה איזשהו killer app סמנטי שישאיר אותנו עם הלשון בחוץ. יהיה יותר קל לכתוב אפליקציות עם סמנטיקה, יהיה יותר קל לאחד מידע בין מקורות מידע שונים, אבל אני קצת בספק אם נראה פה משהו מקביל לתופעת הווב 2.0 על כל הרשתות החברתיות ושאר נגררותיה (שימו לב במיוחד לנקודות 4,5,8).

שנית, אני נוטה קצת לא להסכים עם הקביעה שטכנולוגיות של רשת סמנטית מסמנים את סופם של מסדי הנתונים הרלציונים. אולי אני עוד אתבדה, אבל מסדי הנתונים הטבלאים ימשיכו להיות לדעתי עמוד השדרה שעליו תשען כל התשתית של הרשת הסמנטית. הודות להשקעה הגדולה שנעשתה בהם והיעילות הגבוהה שהם הגיעו אליה, אני בספק אם נוכל לוותר עליהם כ"כ מהר, אם בכלל. מה שכן, אני מסכים שכנראה לא נראה עוד התפתחויות משמעותיות בתחום הזה.

מעניין לראות, ולשקול, את מה שיש לברנרד לון לומר על הטכנולוגיות החדשניות באמת (תיוג), על המאבק בין מנועי החיפוש (נקודות 8,9) ואת הגדרתו ל Web 3.0 (נקודה 1).

יאללה, לרוץ לקרוא.

- סחבק

תוויות: ,

0 Comments:

הוסף רשומת תגובה

<< Home