יום ראשון, ינואר 13, 2008

סמנטיק קילר ?

אלכס איסקולד מנסה לבחון מהי ה killer app של הרשת הסמנטית, ולא מוצא תשובה מניחה את הדעת.
הסקירה מאוד מעניינת, וחושפת בגדול את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות של הרשת הסמנטית ( בדומה למה שכתבתי כאן ), אבל הראיה היא לדעתי מאוד שיווקית. הטענה הבסיסית של איסקולד היא שאת משתמשי הקצה לא מעניינת המתמטיקה שמאחורי הטכנולוגיות, וזה נכון. אבל לעניות דעתי ההנחה הבסיסית שלו, לפיה קיים איזשהו מוצר או ישום מסוים שיתן את אפקט ה'וואו' היא לא מדויקת.
הערך הגדול של הרשת הסמנטית הוא בקישוריות ובחיבור בין חלקי מידע ואפליקציות שלא היו מחוברות קודם לכן. האם יש מוצר אחד שיגרום לאנשים להתפעל ממנו בצורה כזאת? לדעתי לא. את הערך האמיתי למשתמשי הקצה אנחנו נראה כשהאפליקציות היומיומיות שלנו יתחילו לדבר אחת עם השניה, ולא מובטח שניפול מהכיסא - פשוט יהיה לנו הרבה יותר נוח לעבוד. לכן הדוגמאות שמר איסקולד מונה בפוסט שלו, ביחוד הדוגמה של ה shortcuts, הן לדעתי הדוגמאות שיביאו את הערך, אבל הטכנולוגיה לא תהיה בהכרח בקידמת הבימה, והאפקט יהיה של שיפור ניכר, אבל לא בהכרח מיידי ודרמטי בחווית המשתמש שלנו.
ככל שיותר מידע יהיה חשוף ומקושר באופן סמנטי, היתרון יהיה יותר ויותר ברור, אבל זה לא בהכרח יקרה בבת אחת.
למען האמת, אני לא בטוח שאנחנו רוצים איזו דרמה כזאת, אחרת אנו יכולים לצפות לעוד בועה חסרת פרופורציה. גם היום, בשיחות מקוונות ולא מקוונות, ניכר חוסר ההבנה את המשמעות של טכנולוגיות של הרשת הסמנטית. לעתים קרובות, כשאנשים מבינים שאין בעסק הזה קסמים, ניכרת גם האכזבה מהטכנולוגיה.
באופן אישי אני בדיעה שאין צורך ליצור הייפ מיותר. שימוש בטכנולוגיות האלה הוא לדעתי בעל פוטנציאל גדול מאוד לפתרון, אבל כדאי לקחת בחשבון שלא בהכרח יהיו קפיצות דרמטיות בחוויות שלנו כמשתמשים של הרשת.

- סחבק



תוויות: ,

0 Comments:

הוסף רשומת תגובה

<< Home