יום שני, דצמבר 10, 2007

שנה הולכת, שנה באה


עוד שנה בפתח, וכרגיל במקומותינו, זוהי שעת הסיכומים, אבל יותר מזה - התחזיות.
מכיוון שסחבק לא ממש ניחן בכישרון נבואי, אני משאיר את עבודת התחזיות לאחרים. וכרגיל, כדאי לשמוע מה יש למקצוענים לומר בנושא, בעיקר בכל מה שנוגע לטכנולוגיה ועסקים.

באופן טבעי, סחבק מתעניין בכל מה שנוגע לרשת האינטרנט, ותוכנה בכלל. מעניין לראות שרישות ושיתוף פעולה בין מכשירים ותוכנות הוא מוטיב שחותך לרוחב את רוב התחזיות והאיזורים הנסקרים. חיבוריות ורישות הם שם המשחק בחלק גדול מהמקרים, אבל זה לא חדש.

דבר אחד אני מרשה לעצמי לומר בזהירות (בעיקר מכיוון שאני לא מסתמך פה על שום מידע מוצק): עושה רושם שכל תנועת הווב 2.0 מתבגרת, לפחות בפן השיתופי/מרוכז משתמש שלה. הגיקים הבינו את זה כבר מזמן, עכשיו הגיע תורם של השאר. אפליקציות שיתופיות יצוצו יותר ויותר, ושיתוף פעולה בין אנשים יתחיל להיות עניין מובנה ובלתי נפרד בכל תוכנה עסקית ואישית. הדור שגדל עכשיו לתוך האינטרנט מתרגל לראות את השיתוף באינטרנט כדרך חיים. אני בדיעה שאין מנוס מהתחזקות התופעה. בשנים האחרונות היינו עדים להתבססות טכנולוגית והבשלה רעיונית - מה המשמעויות של שיתוף, ואיך נכון לעשות את זה; כעת עושה רושם שזה נכנס למיינסטרים.
יש לנו עוד עניינים לפתור, גם מבחינה טכנולוגית (בעיות הזדהות למשל) ולדעתי נראה גם התפתחות נוספת של רעיונות סביב נושא השיתוף.

- סחבק


תוויות: , , ,

0 Comments:

הוסף רשומת תגובה

<< Home