יום שלישי, ספטמבר 12, 2006

אמזונות ברשת

אם תשימו לב, אמזון בנתה לעצמה שורה של שירותי רשת (web services) מעניינים.
החל בשימוש באינדקס של
אלקסה (שכבר ראינו בעבר ) עם מידע שנאסף ע"י אלקסה, וכלה בשימוש בשירותי אחסון וכוח מחשוב של אמזון להרצת אפליקציות.
זה נראה כמו נסיון אמיתי, בעל פוטנציאל גבוה לתוצאות חיוביות להרים פלטפורמה מבוזרת אמיתית לאפליקציות רשת.
כאמור, הממשק הוא דרך
web services, מה שמבטיח תאימות גבוהה עם פלטפורמות סטנדרטיות.
השירות הוא לא בחינם. התמחור משתנה בין שירות לשירות אך מבוסס עקרונית על מידת השימוש ולא על דמי מנוי קבועים.

לעניות דעתי הקהל העיקרי לפרויקט כזה הוא מיזמים קטנים ללא גב כלכלי רחב או תשתית טכנולוגית מבוססת, שיכולים בצורה כזו להשתמש בכוח מחשוב ואחסון זמין שאחרת לא הייתה להם גישה אליו.
חברות גדולות ומבוססות יותר כנראה ילכו כנראה על פתרונות עצמאיים. אם קוראים את חלק מ
סיפורי ההצלחה באתר רואים שעיקר הקהל הוא של עסקים קטנים שמחפשים פתרונות אחסון אמינים, מידע מסחרי של אמזון, ואפילו פה ושם משתמשים בטורקי.

ולכן, מעבר לענין הטכנולוגי, יש כאן מבחן מעניין לתפיסה של
הזנב הארוך (the long tail) כקהל יעד שיווקי. ונסיון להקים ביזנס א-לה ווב 2.0 בלי פרסומות.
יהיה מעניין לראות עד כמה זה מצליח.

- סחבק


תגיות:

0 Comments:

הוסף רשומת תגובה

<< Home